21.11.10 HPatDHp1

(Harry Potter and the Deathly Hallows part 1)

Var och såg första halvan av "sista" Harry Potter-filmen med Tilda från korridoren och några av hennes kompisar. Den var fin. Och hemsk. Och jag dör lite av att det i sommar helt och hållet kommer bli end of an era när det inte blir nå mer Harry Potter. Och för att inte göra en allt för stor spoiler för de som varken läst böckerna eller hunnit se filmen började jag gråta lite när ett visst vitfärgat flygande fä dog. Jag visste ju att det skulle komma, men ändå.

Dock har jag kommit fram till att jag nog borde läsa om sista boken, för det är sjukt mycket detaljer jag har glömt. Grejen är den att när jag läste sista boken på engelska, då den kom ut, gick det liksom i ett svep. Sen bok fem kom ut har jag liksom även läst dem på svenska efteråt och då i lite långsammare takt samt fokus till detaljerna. Det blev liksom aldrig så den gången. Jag har inte ens köpt sista boken på svenska. Det får nog bli ett nytt projekt, så kanske jag inte blir så förbryllad under sista delen av filmen..

För övrigt har jag hela kvällen haft Harry Potter theme melody i huvudet och nynnat lite fint för mig själv.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback