Måndagsmys

Somliga har fredagsmys och söndagsmiddag. Jag har måndagslyx.

Var på en kall med solig Novemberprommenad tillsammans med min nya vinterjacka, ett otroligt fult senapsgult Lacoste-pannband anno 80-tal och en liten lurvig pudel som heter Dexter. Det var mysigt. Och nästan lite varmt i solen. Handlade mat på ICA och var sjukt osugen på pasta så jag bestämde mig för att satsa lite:

  • Rotfrukter (Palsternacka, potatis och morot) + fetaost, kryddade med örtagård och kummin, lagad i ugn
  • Lite aubergine och stekta champinjoner nerörda i paprika/chili créme fraiche
  • Kokt haricot verts
  • Lite Créme fraiche Franska örter
  • Till det: tranbärsjuice

Fats speciellt lyxigt kanske det inte var egentligen eftersom alla åvanstående ingredienser ligger helt rätt i säsongen och är typ sjukt billiga. Denna måltid kostade ungefär 7 kronor. Men abitiöst kanske vi kan hålla med om att min middag var? Senare ikväll tänkte jag i alla fall kika på en film och äta lite glass också (men bara lite, för det är småkyligt i mitt rum).



Kommentarer
Emma

men värst vad satsigt! Jag var också duktig och har gjort kycklingsoppa from scratch typ :) Den blev asgod! :D

2010-11-08 - 22:06:16 LÄNK: http://emmadaps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback