15.09.10

Veckan som gått...

Var tvungen att flytta ut från mitt tillfällig boende ons-sön förra veckan. Sjukt trögt. Tur att jag hade museibesök i Stockholm tors-fre. På lördagen däremot var det kulturnatten i Uppsala och vi hade en uppgift ang den kvällen. Trodde inte att jag kunde åka förrän på eftermiddagen nångång då Paulina smsade och sa att jag kunde få sova i hennes studentrum. Underbart! Var på fika med Amanda i stan för tillfället och for direkt hem efteråt och packade alla nödvändigheter och for.

Kulturnatten var jättemysig. Träffade Miia och Noora och deras två nya rumskamrater + Emma och Hanna från klassen. Avslutade kvällen på GH nation med några välförtjänta öl. Hittade efter några om och men fram till Flogsta och Paulinas studentkorridor.

På söndagen satt jag och kollade lite How I Met Your Mother på datorn tills Paulina kom hem. Vi gick och åt på en pizzeria i närheten och handlade mat. Skulle hitta ett hyllplan åt henne i ett av kylskåpen i korridorens kylskåp men möttes av en vidrig syn. Hälften av maten i kylskåpet var antingen sjukt möglig eller utgången sen alldeles för många månader tillbaka. Så vi utförde en storrensning. Fick ett tomt hyllplan och tog ut det för att diska. Det var sjukt vidrigt! Dock tror jag inte att min korridor kommer vara så fasligt mycket bättre. Eftråt satt vi och pratade et tag innan jag tog väskan för tt checka in och få tillgång till huset igen. Gick och handlade mat på Konsum och kröp till kojs ganska direkt efter att jag kommit hem.

I Måndags gick jag med några från klassen och åt lunch å Norrlands. Blev sedan middag på Subway. Dåligt. Men det blir sista gången den här veckan. Jag har mat så det räcker för både lunch och middag i över en vecka så jag får hålla i pengarna nu.

I tisdags gick jag med Ellinor från klassen på stan lite efter föreläsningen. Köpte lite nödvändigheter som nytt balsam. På kvällen följde jag med Vajan (damförening på Norrlands) på barrunda. Stannade bara en liten stund för att orka imorgon (och inte slösa så mycket pengar). Men det var trevligt.

Och ikväll kommer pappa upp med cykeln och lite saker jag glömde plocka med mig i helgen. Sedan ska jag ut en sväng med klassen. Orkar egentligen inte följa med men tänkte vara med en liten stund i alla fall. Har i alla fall bara tagit ut en hundring och tänkte lämna kortet hemma. Men det kan nog bli trevligt, vi känner ju inte riktigt varandra än så det är väl rätt bar att vi hittar på saker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback