08.04.11

Idag är en bra dag. Började lite motigt när jag inte ville gå upp ur sängen för att ta mig till seminariet. Gråmulet och regn dessutom, men jag orkade inte skynda till någon buss utan bestämde mig att ta cykeln istället. Kändes lite motigt det också, men efter att jag låst upp cykeln möter jag en jätteglad Stefan som ler jättestort mot mig.
"Varför är du så glad?"
"Det är våååår!"
Ja, och tänka sig, det är det faktisk. Det gjorde min dag lite. Och det var riktigt skönt att cykla i regnet, för det var varmt och solen kikade fram. Kändes nästan lite som sommarregn.

Dessutom var seminariet ganska givande. Jag har också hunnit med att hämta mina skor hos skomaker och förälska mig i ett annat par hos DinSko som jag bestämt att jag ska unna mig själv till nästa studiemedel kommer. Sedan bestämde sig jag och Emma för att ha vinkväll och tog en sväng till bolaget. Och nästan det bästa av allt är att jag inte kuggade senaste tentan som jag varit så nervös över! Bara en sån sak!


Mina (snart) nya älsklingar!

Nu ska jag fortsätta vara in good mood, försöka plugga och sedan invänta kvällen. Och på det bjuder jag på en tjuvlyssning:

Universallösningen på livets frågor

Buss, Kalmar

Ett berusat par ~25 har en livlig diskussion.
Tjejen: Men varför ska du gå ut på krogen hela tiden? Och varför ska du alltid bli dyngrak och börja slåss med allt och alla? Och VARFÖR ska du spy ner hela våran toalett sedan när du kommit hem? Har du svaret på det?!
Killen: Varför inte?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback