22.02.11 Framochtillbaka

Senaste veckan har varit ganska häktiskt och jag har bara fart och fläktat. Sammanfattning finns längst ner för dem som är lata och inte rokar läsa.

I söndags förra veckan blev jag klar med tentan 5(!) dagar i förväg.
Måndagen så skyndade jag mig till skolan och lämnade in den, först av alla. Siv på institutionen kollade på mig som om jag inte var riktigt klok. Sen for jag hem igen och Andréa och Emma kom över och så satt vi och pysslade ihop våra venitianska masker som vi beställt material till för gasquen. Sen var det bara att ta mitt pick och pack och sätta mig på tåget till Stockholm.
Tisdagen satt jag och skramlade fram 50-öringar i alla skrymslen och vrår och komm upp till 118 kronor. Träffade Johanna en sväng och fick min något försenade julklapp.
Onsdagen gick jag upp tidigt. Drog till Nordeas kontor i Solna och skulle växla in mina 50-öringar och fick sitta och trycka in dem en efter en i 5 stycken papprör. Sen drog jag till Alvik en snabbis och mötte upp Amanda, och efter det träffade jag upp My på Östermalm för att sedan hinna köpa lite One Pieces och hälsa på VRG. Det var roligt. Sen var det bara att hoppa på tunnelbanan, plocka på sig väskan och sätta sig i pappas bil för att få skjuts till Värtahamnen. På båten blev det lite alkoholshopping, dyr mat och lite kareoke.
Torsdagen var en fruktansvärt kall men mysig dag i Helsingfors. Turistade lite vid domkyrkan och knallade runt i lite fancy butiker på esplanaden. Köpte ett fint block på Iitala i min favoritserie med ugglan på. Dessutom bjöd de på te! Ville ha en underbar tunika från Marimekko men tyckte det var klokast att hålla i plånboken iaf resten av dagen. Vi var trötta och slitna, men det var en väldigt trevlig dag. Dessutom var det penkkis just då vi var där och studenterna kastade massvis med godis runt över stan. Så mot kvällen drog vi tillbaka till hamnen. My blev upplockad av sin farfar och jag klev ombord. Det var ganska långtråkigt på båten själv, med 16 timmars dötid, men jag läste nästan ut min bok jag hållt på med i en evighet och gick och la mig typ vid tio. Dessutom kunde jag prata med sötaste Crista i över en timme typ billigt eftersom jag hade mitt finska simkort.
På fredagen vaknade jag automatiskt vid åtta svensk tid och gick och käkade. Sen var det att kliva av båten, ta tunnelbanan, hann precis med uppsala-tåget och hem till Flogsta. Ellinor kom vid 3 och vi fixade oss inför gasquen och så var det bara att dra. Gasquen var kul men sjuukt random. Satt mittemot en tjej från Nykarleby på middagen dessutom och sprang på både Södra Latinare och en tjej jag träffat i Berlin.
På Lördagen mådde jag som förtjänat men det var bara att bita ihop, eftersom vi skulle ha korridorsfest. Även den var både rolig men ganska random. Drack lite för mycket med tanke på att jag skulle "ta det lilla lugna" eftersom fredagen varit så huvudvärksframkallande.
Söndag morgon var en pärs, men vi satt några i korridoren senare på dagen och kollade alla tre Tillbaka till Framtiden. Och jag kunde nästan inte annat än att längta till måndag morgon och föreläsning med Mikael Kurkiala.

Lite vardag sitter fint efter en så sjuukt intrycksfull vecka och jag känner mig nästan fortfarande lite sliten.


Sammanfattning:

Engelska Parken-Flogsta-Uppsala Centrum-Stockholm Central-Sundbyberg-Solna-Alvik-Östermalm-Jarlaplan-Sundbyberg-Värtahamnen-Helsingfors-Värtahamnen-Gärdet-Stockholm Central-Uppsala-Flogsta-Luthagen-Studentstaden-Flogsta-Flogstafest



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback