27.07.11

Mitt liv består just nu av att jobbajobbajobba och cyklacyklacykla. Men nu är jag ledig i två dagar vilket är SKÖNT. Idag tänkte jag dock bara (förutom att städa lite) slappa och typ sola, läsa och mysa lite. Imorgon tänkte jag dock ut på äventyr med Bylund till Tuuri. Däremot blir det inte lika mycket äventyr som jag hade hoppats på eftersom jag återigen är fattig. Gick till banken igår och förde över alldeles för mycket pengar till mitt svenska konto så jag får hyra, telefonräkning och en massa andra utgifter betalda. Och det är roligt att euron är jättelåg och denna till synes stora summa var betydligt mindre i svenska kronor än vad jag önskade att den skulle vara. Men men, jag får snart lön igen så jag överlever nog.

Om en månad börjar terminen, vilket känns sjuukt. Tiden går så satans fort att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men jag ser fram emot höstterminen, dock inte hösten. Eller vintern. Men jag längtar hem lite ändå, faktiskt.

Idag är det för övrigt ett år sedan Scrollan dog. Hon fattas mig. Ibland mycket mer än andra gånger.




Och sådär från en sak till en annan så har jag skrivit sjuukt mycket brev sen jag kom hit, till ungefär fyra olika personer också. Jag gillar det här med brev, det borde återinföras. Känns så mysigt på nåt sätt. Och det funkar liksom att skriva av sig till folk trots elavbrott eller dylikt. Tillbaka till det manuella liksom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback