Grönland

Tröööögt.
Efter en arbetsvecka och påskrivet anställningskontrakt och så har jag nu (såklart) fått jobberbjudande på Grönland via Nordjobb. Det hade ju varit sjuukt kul! Visst, 8 plusgrader i genomsnitt hela sommaren, men man kan ju fortfarande säga att man bott på Grönland en sommar. Och via Nordjobb så lär man ju känna folk också, istället för att bara packetera in frysta räkor. Så stört typiskt att man ska få jobberbjudanden med kort varsel och så sent på säsongen. Men, det är klart, det hade ju varit underbart om jag inte redan lyckats fixa ett sommarjobb. I vilket fall hade jag nog inte haft råd med flygbiljetten, eftersom man måste betala den själv. Och lönen var ju inte sådär superawsome. Jaja, jag får helt enkelt hoppas på nästa sommar istället. Och man kan ju alltid åka till Grönland av eget initativ annars också. Men jag blev lite mer positivt inställd till Nordjobb och kanske jag lyckas få någonting nästa år (förra året fick jag meddelande så sent som i slutet av augusti att de tyvärr inte hade något åt mig för den sommaren).

Staden Nuuk på Grönland som jag lätt skulle jobbat i en Räkfabrik i, om nu Nordjobb hade haft lite framförhållning. Sommartemperatur 3-10 grader.



Kommentarer
mamma

....nej - vilken otur....biljetten skulle inte ha behövt bli så dyr - och så kunde jag ha kommit dit o hälsat på! :-(

2011-06-22 - 19:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback