20.04.12

Jag hatar att skriva uppsats. Har verkligen ingen motivation eller inspiration över huvudtaget. Och sen att det FREAKING snöar i slutet av april gör ju en inte direkt livsglad heller. Lika bra att lägga sig under jord med en gång.. Jag kan nästan slå vad om att det kommer snöa på Valborg. Känns inte så skoj att åka forsränning i nolgradit vatten måste jag säga. Och att sitta i eko på en filt och mysa låter inte speciellt lockande heller. Valborg om en och en halv vecka, och det snöar. För i helvete. Detta land alltså.

Ibo (som kommer från Libanon) verkade inte så positiv när jag mötte honom i köket i morse. Han sa att "They should put up a warning on the brochure about studiyng in Sweden. Like 'theres winter for 9 months. Don't go there'." Kunde inte annat än att hålla med, faktiskt. Och folk undrar varför självmordsstatistiken i det här landet ser ut som den gör. Inte konstigt att folk blir deprimerade.

Nu i helgen blir det att plugga så jävla mycket som möjligt, även om det går jävla trögt nu. Nästa vecka är det bara bygga flotte som gäller och sen är det en sjuukt lång valborgshelg. Fre-Mån!

Förgående helg var det Wilde! på Kalmars. Herr Nybacka kom hit och hälsade på. Helt sjukt rolig kväll. Vi förade hemma hos mig med några och sen utgång. Träffade sjukt mycket folk vilket var skoj. Sen drog Mikael, jag och Simon förbi till en Flogstafest där vi träffade vår nya utbytesstudentgranne från korridoren mittemot. Astrevlig kille från Kanada. Först var vi inte så jätteförtjusta i honom eftersom han hade kissat från balkongen tidigare under kvällen när han också styrde förfest i sin korridor. Men han visade sig faktiskt vara riktigt trevligt. Vi drog med honom och en irländare till bastun sen också. Lång men sjukt bra kväll!


Emma, Jens, Cecilia, Isabelle och Paulina


Jag och Brunin


Söta Paulina och Emma


Tilda, Julia och jag


Denna flaskas etikett talade om at alkoholhalten låg på 7,5+3 %. Inte 10,5 då alltså...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback