01.08.12

Igår var jag till IKEA med Tilda. Med tanke på min ekonomi köpte jag bara absolut nödvändiga saker. Typ nya lakan. Och så köpte jag lite köksprylar som en tidig födelsedagspresent till Eric. Väl hemma i korridoren diskade jag lite gamla skabbiga kastruller och stekpannor så att de kändes någorlunda användbara. Sedan slog jag in ett jävligt stort paket innehållandes:
  • En kastrull
  • En stekpanna
  • En skärbräda
  • En kökskniv
  • En uppsättning bestick (dvs en gaffel, en kniv och en sked)
  • Ett glas
  • En tallrik
  • En skål
  • En uppsättning med stekspade+slev

Detta lilla projekt utfördes enbart av två anledningar. Dels det att herrn inte har en enda kökspryl och att han därmed använder vår korridors grejer. Sen att han till på köpet är jävligt dålig på att diska. Detta resulterar i att skåpen i korridoren efter ett tag står helt tomma. Nu ska jag visserligen flytta så jag förstår egentligen inte varför jag bryr mig. Men å andra sidan kommer han inte ha tillgång till alla våra grejer när jag flyttat och nya korridoren inte släpper in honom. Jobbigt att inte kunna laga mat liksom. Dessutom kräver enbart ett exemplar av allting att man helt enkelt måste diska när man ska använda te.x en tallrik. Annars är det ju bara att ta en ny, och då växer ju också diskhögen. Jag anser alltså att jag både är snäll som försåg honom med denna köksutrustning, samtidigt som jag är en bitch eftersom baktanken är den att han helt enkelt kommer bli utstängd från vårt kök.

Glad blev han i alla fall. Och det var väl det som räknades..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback