05.08.12

Igår gick flyttlasset. Självklart på en av sommarens absolut varmaste och soligaste dagar. Svettigt, alltså. Men jag hade två starka karlar till flytthjälp, så jag kan inte säga att jag slet ut mig direkt. Härligt det där med parentaler och pojkvänner! Dock har jag städningen av Flogstarummet och uppackningen av alla lådor kvar, men ändå.

Flogstarummet har jag i alla fall försökt hyra ut i andra hand för uppsägnistiden. Och jag har fått mail från massor med stackars desperata små reccar. Till och med ett mail från en gammal fellow Viktor Rydbergare som förmodligen inte reflekterade över vem hon mailade till. Så jag ringde helt enkelt upp till en smått förvirrad VRGare som efter att poletten ramlat ner blev väldigt pratglad. Dessvärre ville hon ha en något mer permanent bostadslösning, men jag erbjöd mig istället att försöka hjälpa till i bostadsletandet. Ibland är ju som sagt världen allt för liten.

Idag köptes biljetterna till Finland också, båt till Åbo och sen flyg hem från Vasa. Biljettpris? Tur och retur för bara 750kr/person! Snorbilligt! (Och taggad till tusen! Fan vad jag saknat Finland i sommar!)

Men nu tänkte jag försöka packa upp en låda eller två.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback