17 maj

Idag är det en viktig dag. Jo, förstår ni, det händer åminstone fyra viktiga saker idag. Jag tänkte att jag tar dem i omvänd ordning:

4. På fjärde plats har vi inget mindre än Kristi Himmelsfärd dag, dagen då Jesus lämnade jorden! Bara en sån sak!

3. 17 maj är även Norges nationaldag. Och visst ska man fira att våra lusekoftebröder slapp undan Sverige där nångång för länge sen. Självständighet är ju alltid kul, liksom.

2. Uppsala Pride för alla. På IDAHOT-dagen dessutom. (Det där är nog två punkter förresten, International Day Against Homophobia and Transphobia i sig är ju också värt att fira). Men, eftersom så kallade "Uppsala Pride" vill ha vänsterfest på lördag dit alla inte är välkomna stödjer vi ju självklart en betydligt mer gemensam tillställning arragerad av LUF. Och den är idag.

1. Och ABSOLUT viktigast av ALLT. Det är....wait for it.... min NAMNSDAG! Så det så! Sjukt häftigt! Men så är ju både jag och mitt namn rätt awesome också. (Om jag får säga det själv, alltså)





Flaggor är skoj!

Och sen, att inte glömma: Städsexa på Norrlands ikväll. Det är mycket nu hörrni.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback