Phone calls from further away

Kom just hem från flygplatsen. Hannes plan går om sådär 20 minuter. Soft endå att bo 5 minuters biltur från bromma flygplats. Det har faktiskt vart en ganska bra helg. Lite annorlunda ja, men aktiv.

Jag var fett duktig som hämtade Hanne med bussen på flygplatsen! När vi bytte buss i sumpan fick vi cigg av en alkis. Han var frän, ännu inte så packad. Gick sedan på stan å köpte latte samt american cookies. Satt vid riksdan och myste i solen med våra latte och cigg. Sedan gick vi mot skeppsholmen och myste i gräset med Johanna och co. For hem till mamma ett tag och på kvällen var vi halvsega hemma hos Johanna. Köpte godis och hade myskväll med film hemma hos mig sedan.

I lördags vaknade jag före Hanne (suprise..?). Väckte henne en timme senare och så käkade vi maffigaste frukosten. Var på stan och drack latte samt letade efter cigg. Blev neddränkta av regnet och fick en alkis att köpa ut åt oss. På kvällen drog vi ut med Leyla och träffade Adi med vänne ri tanto. Chillade med en massa folk vid hellikopterplattan. Hanne och jag trog till en kolonilott där vi satte oss för att prata i telefon. Drog redan vid 12, men vi var nog lagom vingliga. Leyla blev (frivilligt) kvarlämnad. For till medis och rökte med Johanna, moa och några. Jag blev kompis med en f.d heroinmissbrukande uteliggare. På tunnelbanan gjorde jag det man inte får göra, det där som helt enkelt inte är okej. Dagens lunch for upp och alla som satt i närheten bytte sittplats. Pinsamt? Ja.

Söndags vare grönan! Yay. Jag vaknade tidigt som vanligt och var inte det minsta krappis. Yay för mig. Vi for i alla fall till Gröna Lund, köpte sockervadd chillade lite och gick i lustiga huset (i högklackat..). Sen tog vi djurgårdsfärjan till slussen och åkte sedan till kista centrum. Köpte ett par solglasögon till Hanne som födelsedagspresent. For hem och var helt dödsslut i fötterna. Tog av oss klackisarna och gick i strumlästerna från tunnelbanan och hem. Köpte godis och hade myskväll med film osv. Jag somnade dock ganska så snart. Tydligen hade Hanne suttit å grinat till skönheten och odjuret.

Skola idag då, gick upp halv sju och försökte va rätt så tyst. Gömde mitt resterande godis för att hanne inte skulle käka't. Ringde henne vid 2 då jag slutade och tydligen väckte jag henne. Fikade med Johanna på plattan efter skolan och for sen hem. Hanne kom ner rätt så nyvaken. Vi rökte lite och satte oss för att kolla på tv. Johanna slocknde i soffan och jag hjälpte Hanne att packa. Åt middag och for sedan med för att lämna henne vid bromma. Hon kom med på standby. Köpte choklad (som vanligt) och "fikade" innan hon gick igenom säkerhetskontrollen.

Långt inlägg det här men.. Hela helgen i ett inlägg. Bra sammanfattat! Mina fötter mår inte bar efetr att non-stop ha haft högklackat. Gått på stan i massor, festat samt varit på grönan. Aj säge rjag bara! Kanske far till Umeå på onsdag. Beror på vad som händer här hemma och vad som händer där borta. Och hurvida de vill ha mig här eller inte.

     



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback