Jag vill känna pulsen av staden

Mysig helg! Sol och värme och två lagom chilliga kvällar. Det är tammefan sommar nu. Finns inte ett enda träd som inte blommar och inte en enda buske som inte är grön. i alla parker och på alla gräsmattor ligger folk och solar. Det är fan sommar. Underunderunderbart. Igår köpte jag och Frida fika på Sandy's och låg i gräset och myste. Vi hittade en liiten park precis vid vattnet med utsikt till både riksdagshuset och stadshuset. Supermysigt! Vi kunde inte konstatera annat än att livet är härligt. Kvällen blev väl helt OK den också.

Idag har jag pluggat lite halvt. For in till stan och köpte en underbar klänning som jag lagt undan. Jag var bara tvungen att ha den! Lite 50-, 60-talsstuk över det hela. Vit och med knäppning längs hela ryggen. Förresten så skulle jag låsa upp min mobil från abbonemanget idag. Det gick inte så bra.Mobilen dog och nu går den inte att få igång. Tjoho, lyckat värre. Satte in SIM-kortet i mammas gamla mobil men det känns bara fööör mysko. Jag saknar min musik, mina bilder, mina sms, min mobil! Synd om mig!


Luften smakar som en jordgubbspaj
En solig dag i maj

Träden står i blom
Marken täcks av jungfrudom
Och nu hänger det på varje kvist
En solskensoptimist



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback