Fast jag inte sett dig på så länge tänker jag på dig ibland

Snö. Den gör mig lycklig. Det är liksom vinter. På riktigt. Vit, glittrande, kall och alldeles alldeles underbar. SMHI säger att den försvinner imorgon. 10 grader celsius. 50 grader fahrenheit. Tycker jag är lite elakt av vädergudarna.

På tal om gudomligheter, har funderat lite på det där med Gud. Alltså som medlem i kyrkan känns det fel att säga nånting annat. Gå ur gör man ju inte. Ateist känns ju lite fel. Konvertera är bara komplicerat. Men om det nu finns en gud. Han borde ju ha hjälp, right? Allsmäktig eller inte. Nån sekreterare och anställda måste han väl ha? Typ undergudar. Som vädergudar, till exempel. Jag tror inte på typ asagudar, grekeiska, hinduism och w/e, egentligen inte polyteism överhuvudtaget. Tror jag att jag inte tror i varje fall. Om vi nu ska hålla oss till de tre största religionernas monoteism så måste jag ju bara konstatera det, att så många människor, så mycket liv och så mycket att hålla reda på. Klarar en ensam, allmighty or not, att ta hand om hela fanskapet (förlåt Gud för ordvalet)? Han måste bara ha hjälp. Right? Änglar, vafan. Änglavakt, jovisst. Men liksom några som tar hand om vädret, i samarbetet med de som har hand om hav och sjöar. Liksom underskott också. Några har hand om nederbörd, andra om vind och så vidare. Men så med möten och kompromisser. Tänk regering. Gud som statsöverhuvud. Kanske inte diktator. Men president på livstid. Alla större förlag går genom honom. Typ "Ska vi ha en stor katastrof i år eller? Vad sägs om hela TRE klass 10 orkaner på en och samma region?" och Gud svarar "Jaa, jamen låt gå. Människorna måste börja få smaka lite på deras miljöförstöring. Se vad de gör med min skapelse". Förslaget går vidare till vädergudarna som genomför beslutet tilsammans med havsgudarna och så vidare. Hahaha alltså jag måste vara störd. Förlåt mig. Jag ska alltid prata om Gud, och endå har jag nästan alltid påstått mig vara ateist. Vi släpper ämnet.

Blabla bla. Snön försvinner i alla fall imrogon om man får tro väderprognoserna och det känns tungt. Grått och trist och helt hemskt. Me wanna have snow. Sparkling, mysterious, fantastic and white snow.

Bara sådär btw så måste Fan fan fan vara den mest fantastiska låten någonsin. Tala om för mig en enda person som aldrig udner sin livstid skulle kunna lyssna på texten och relatera till den. På det sättet är den underbar. Så fin, så stark men endå så enkel.

Haha förlåt mig ennu en gång. Jag suger. Jag vet. Förresten kanske jag borde skapa en kategori named "Gud"? Nä, jag bara skoja. Typ. Eller nåt.




Kommentarer
Myspy

hahahaha! asså fyfan va äg. så jävla bra resonemang x)

å älskar slutet. "Nä, jag bara skoja. Typ. Eller nåt." lixom.. öh. vah??

2008-11-26 - 10:33:44 LÄNK: http://mypieces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback