19.09.10 - Val 2010

Idag drog jag till Solna Centrum och köpte nya skor med Johanna. Passade på att utnyttja valhetsen och plockade på oss gratisgrejer på valstugorna. Lite moderatkaffe, sossebananer, centerbullar och en miljöpartidisktrasa.

Kilade hem och gick till vallokalen med Mamma för att rösta. Sedan hjälpte jag till något med middagen och dukade lite fint. Mamma hade bjudit in Greta att äta middag med oss också. Åt mig sjuukt mätt (man vet ju aldrig när man får mat nästa gång, såhär i studenttider) och drog sendan till centralen för att åka tillbaka till Uppsala.

Och nu sitter jag här och följer valvakan. Helt ärligt bryr jag mig inte så mycket hur det går förutsatt att SD inte kommer in i Riksdagen. Men just nu ser det ganska dåligt ut.


Såhär i slutspurten fann jag och Johanna vad Miljöpartiets starkaste valfråga går ut på:

Johanna och jag spanar in i miljöpartiets valstuga för att se om de har någonting spännande att bjuda på
Miljöpartist: - Kan jag hjälpa till med nåt?
Johanna: - Aaa, näe... vi kollar bara om ni har nånting gratis
Jag: - ÅÅÅH! De har disktrasor! Jag har ingen disktrasa hemma! Kan man få en disktrasa?
Miljöpartist: - Jamen det är klart att du kan få!
Johanna: - Jag vill också ha en disktrasa!
Miljöpartisten räcker fram två disktrasor till mig och en till Johanna
Jag: - Gud vad bra! Jag som verkligen behöver en disktrasa!
Miljöpartist: - Det är det vi är till för!




Kommentarer
MY

skönt att veta va mp e till för. disktrasor.

2010-09-27 - 19:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback