Heaven forbid you end up alone

Konsum, Gamlestaden

På Konsum har man sedan en tid infört en "biståndsknapp" på pantburksautomaterna, så folk kan välja om de vill skänka panten till välgörenhet istället för att hämta ut den. En äldre man står i kassan och räcker över ett pantkvitto till kassörskan.
Kassörskan: Jaha. Men dom här pengarna är ju skänkta, dom kan du inte hämta ut!
Gubben: Va?
Kassörskan: Ja, du har skänkt pengarna till välgörenhet. Nu går dom till behövande istället, till fattiga svältande barn!
Gubben: FAAN!
Kassörskan: Men det är väl ingen fara, det var ju bara 50 öre.
Gubben (mycket argt): Nej det var mycket mer! Det var faktiskt 6:50!
Kassörskan: Jaha, men det var väl bra att dom gick till välgörenhet ändå? Nu får ju dom svältande barnen pengarna?
Gubben blänger surt till svar.

AHHAHAHAHAH, jag döööör!


Hur som helst, jag sitter ensam hemma en fredagskväll. Det känns inte sådär jätteroligt egentligen, men det är ganska skönt. Jag har mina älskade hundar i alla fall så jag har ju nån att krama. Skulle dock behöva någon att prata med, men det är okej endå. Gick och köpte juice och choklad så här är det party. 
 
Det är helt sjukt vad man kan ändra uppfattning när man får ansvar. Mamma är i helsingfors så jag fick gå ut med hundarna i morse. Men det var inte så jobbigt faktiskt, trots att jag började klockan tio och fick lov att vakna vid sju, jag menar, det kändes mer som en plikt än en börda. Men det var riktigt mysigt. Nästan riktigt trevligt. Bortsett från synen av alla andra nyvakna stockholmare som maniskt släpar sig till sina jobb. Men Stinas hoppandes och skuttandes fick mig på andra tankar.

Det kändes till och med lite motsträvigt att lämna hundarna när jag gick till skolan, dessutom har jag aldig haft så bråttom hem. Det var bara "Nej, hinner inte prata, måste hem till hundarna! Jag SAKNAR mina hundar och de SAKNAR mig!!". De är mina ända vänner just nu. Mitt enda sällskap. Och det är tillit och kärlek så det bara lyser om det. Jag menar, hur kul kan det vara för dem, att bara ligga där på golvet och vänta på att något ska hända? Stina kan visserligen komma och putta lite på en med sitt huvud om hon vill ha action, men annars ligger de bara där. Då måste ju jag se till att det händer nånting! Mys! Nu ska jag gå ut med mina älsklingar! Det ska bli kul :)




Kommentarer
Henningen

Vi måste leka snart så du vet!

2008-09-27 - 00:34:02
Reb.

Ja-aa. Tycker jag med.

2008-09-27 - 12:04:46 LÄNK: http://huvan.blogg.se/
My

HAHAHAHAHA GUBBEN! xDxDxD

2008-09-30 - 22:31:06 LÄNK: http://mypieces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback