11.03.10 I nöd och lust

Fruktansvärt produktiv dag. Fotoinlämning, psykologiredovisning men inget barnpassande. Dock blev jag lite småglad när jag gick in på skolmailen sådär vid halv fem och fick veta att VRG Jarlaplan elever fick gå gratis på en föreställning med Kvarteret Skatan på Rival idag. Ringde runt, men alla är ju som sagt VRG:are vars studier går före allt annat, men fick slutligen med mig Amanda. Lite halvrandom men sjukt trevligt.

Sagt och gjort, föreställningen började 19:30. Och jag dog. Jag dog och avled, fall livlös ner till marken. Visst garvade man lite halvglatt sådär, men det var inte förrän en 30, 40 minuter in i föreställningen då en grupp som hette Facebooks framförde några låtar, som det brast för både mig och Amanda. Jag trodde helt seriöst att jag skulle avlida. Käken låste sig av allt garv och jag fick whiplashskador som jag slungade mig i stolen. Huvet slog jag i knäna med handen krampaktigt fast över munnen. Å Herre min Gud, barmhärtiga fader. Kärleksfulla Jesus Kristus och hans heliga moder. En viss parterapi lite senare i pjäsen utlöste ungefär detsamma. Nä, alltså jag finner inga ord. Om skratt förlänger livet är jag numer odödlig. Det fanns lite inslag av medleåldershumor som inte var allt för lattjo för oss "ungdomar" och så var avrundningen på föreställningen något lam. Men jag kan utan problem påstå att den här kvällen var en av de absolut roligaste hitills i år. Framförallt förgyllde det min dag och skolvecka. Välförtjänt.

De säger att gratis smakar bättre, men detta var ljuvligt. Dock skulle jag lätt betala 400 spänn för att få se Facebooks igen, om min plånbok tjockade till sig innan månaden är slut det vill säga.

Såå..vill ni avlida och återuppstå är Kvarteret Skatan - i nöd och lust starkt rekommenderad. Mars månad ut.

  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback