18.06.12

Har haft en helt fantastisk helg, jag tror faktiskt jag kan leva på den ett bra tag. Tänker inte gå in på detalj, men jag kan ta det i stora drag.

I fredags gjorde jag inte så djävulskt mycket, chillade lite med Tilda och städade lite halvt i rummet. Dalmasen kom framåt kvällen sådär mitt i EM-matchen mellan Sverige-England. Vi fick snällt se färdigt den innan vi kunde göra nåt annat. Hade ju faktiskt lovat utgång med både Zäta och Paulina innan Mikael bestämt att han skulle göra en visit, så vi fick helt enkelt pallra oss till Bryggan. Riktigt trevlig kväll, fastän jag var nästintill nykter. Sent blev det också.

Gick upp jävligt sent i lördags, tror inte jag var uppe ur sängen förrän vid tre kanske. Men det regnade och var eländigt, så jag hade inte riktigt lust. Vi hade tänkt göra en liten utflykt eftersom herrn hade bil, men bakis var vi och vädret var bedrövligt. Men vid 5, halv 6 snåret kikade solen fram och vi for på en liten impulsutflykt. Hamnade inte längre än till Gamla Uppsala och Tunåsen, men det var faktiskt riktigt fint! Snorblöta var vi efter att vandrat runt där på den Uppländska slätten, för vi hade ju förstås helt fel kläder och så hade det ju faktiskt regnat hela jävla dan. Men fint var det med kvällsolen på den regndroppsprydda åsen. Jag hade ju såklart glömt att ladda kamerabatteriet så de finaste vyerna fick jag helt enkelt inte lov att dokumentera. Vi träffade i alla fall lite får och kossor som stod på grönbete, helt sjukt söta små lamm! Men lammen hade en övervakare i form av Psycofåret som bräkte som en jävla galning och var sådär allmänt hotfull. Jagade upp oss på kullen gjorde han också efter att demonstrativt stått och markerat sitt revir. Bokstavligt talat. Såg dock väldigt kul ut när kossorna först och hela fårflocken kom gåendes på led efter oss på stigen. Myspys. Fast lite läskigt. Efteråt körde vi pensionärsshoppingen och handlade på MAXI, åt tacos och kikade film. Watchmen i directors cut, vilket resulterade i 3 timmar. Något för långt om du frågar mig, för SÅ jävla bra var den faktiskt inte. Somnade halvt kollandes på filmen med en riktigt jävla matkoma, tacos är fan inget att leka med. Summering oavsett: Bra dag!

Igårkväll for herrn hem och idag har jag umgåtts med Hanna halva dan. Gemytligt!






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback