09.03.12

Jag är så satans less på allt nu. Vad fan är det jag pluggar egentligen? Jag kommer inte bli någonting. De jobb som är mest kopplade till min utbildning har sjukt stor konkurrans, dessutom vill jag inte ens ha dem. De jobb jag vill ha har jag inte rätt utbildning för och just nu har jag inte tillräckligt mycket jävlar anamma i mig för att "ta mig dit på egen hjälp". Den här terminen har jag bara suttit och pluggat och varit grinig istället för att dra ut, så den där super framgångsrika läkarstudenten som jag tänkt gifta mig med har inte riktigt korsat min väg än. Så hemmafru lyckas jag nog inte bli heller.

Ansökningarna för utbytestermin är inne och planerna för distanskurser på Bali/Filippinerna finns fortfarande. Men jag är egentligen inte så jävla sugen på det heller. Eller jo, det är jag. Men får jag inget jävla sommarjobbsjävel så blir det nog inget med det heller. Arbetslös. Ja, det är min melodi det.

Men en flotte till valborg har jag i alla fall. Och till Finland ska jag i påsk. Och folkdräkt på vårbalen. Så jag ska inte hänga läpp! Arbetslös blir jag ju inte förrän jag slutat plugga, så det är lika bra att fortsätta med detta meningslösa dravel.

Nu ska jag nog kika lite på Mad Men och trösta mig med att man hade det jobbigt redan då. Fast de var så vackra och stiliga, menar jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback